Нуль на рекламу в соцмережах і 20 мільйонів “Інтеру”: виборчі гроші ОПЗЖ

  • 180x150
  • Опубліковано:

    “Опозиційна платформа – За життя” (ОПЗЖ), яка посіла друге місце під час парламентських перегонів, офіційно витратила під час кампанії 58,5 мільйона гривень. Цю інформацію зазначено в остаточному фінансовому звіті про використання коштів з виборчого фонду партії.

    Результат пошуку зображень за запитом "Нуль на рекламу в соцмережах і 20 мільйонів "Інтеру": виборчі гроші ОПЗЖ"

    Усі гроші на кампанію – власні кошти політсили. Внески від фізичних чи юридичних осіб до її виборчого фонду не надходили. Фактично партія вже під час парламентської кампанії збирала гроші на свій поточний рахунок, а вже потім переспрямовувала їх на рахунок виборчого фонду. Тому імена донорів виборчої кампанії ми дізнаємося лише з поточної фінансової звітності ОПЗЖ за другий і третій квартали 2019 року. Така сама ситуація і з іншими політсилами, котрі пройшли до парламенту, пише СТИК з посиланням на Рух ЧЕСНО.

    Куди витрачали гроші

    Найбільша стаття видатків у звіті – реклама на телебаченні. За неї партія заплатила 46,8 мільйона гривень. Це 80% усіх її витрат на кампанію.

    Найбільше “Опозиційна платформа – За життя” віддала телеканалу “Інтер”, удвічі менше – каналу “1+1”, ще менше – ICTV. Її телерекламу транслювали переважно центральні телеканали.

    У своїх роликах партія традиційно критикувала “стару владу, яка довела пенсіонерів до зубожіння та підняла ціни й тарифи у 10 разів”, наголошувала, що “єдина може зупинити медичний геноцид”, а нинішня влада не здатна нічого виправити, “бо така сама, як стара”.

    6,7 мільйона гривень партія витратила на зовнішню рекламу. 940 тисяч віддала за рекламу на радіо, ще 1,5 мільйона – за рекламу у друкованих ЗМІ.

    Запорізька газета “Миг”, 11 липня 2019 року 

    Видатки на оренду приміщень трапляються у звіті лише раз – 35 тисяч гривень за оренду готелю в Одесі. На брендовану продукцію (маніжки, футболки та інші сувеніри) партія витратила 112 тисяч гривень. За виготовлення наметів ОПЗЖ заплатила 756 тисяч.

    Витрат на організацію зустрічей чи оренду будь-якого технічного обладнання у звіті немає, хоча “Опозиційна платформа – За життя” під час кампанії влаштовувала автопробіги та зустрічі з виборцями. 

    Витрат на соцмережі не зазначено

    Сторінка Юрія Бойка в мережі Facebook почала активно рекламувати дописи 18 червня. Того дня з неї запустили рекламу понад 220 постів. Її оплатила ГО “Мир. Розвиток. Стабільність”, яку у квітні 2018 року створили адвокат Сергій Базилевський та Максим Макушинський, помічник нардепа від “Опозиційного блоку” Юрія Павленка

    Масова реклама в червні була спрямована на різні регіони України. Основні гасла, які вона просувала: “Вернем украинцам достойную жизнь”, “Мы договорились о скидке на газ – 25%”, “Спишем задолженность за услуги ЖКХ”.

    Від 8 липня сторінка Юрія Бойка знову почала рекламувати дописи. Проте платник у липні змінився – рекламу оплачував виборчий фонд політичної партії “Опозиційна платформа – За життя”.

    Згідно з Бібліотекою реклами Facebook, зі сторінки Юрія Бойка в червні-липні за рекламу заплатили 682 долари, тобто майже 20 тисяч гривень. Цих витрат немає у фінансовому звіті про використання коштів з виборчого фонду партії. 

    Значно більші витрати були зі сторінки “Бойко – премьер”, яка протягом червня-липня за рекламу заплатила понад 49 тисяч доларів, тобто більш ніж 1,4 мільйона гривень. Платником зазначено Громадський рух “Бойко – прем’єр!”. Рух ЧЕСНО не знайшов організації з такою назвою в реєстрах юридичних осіб. 

    Ще понад 1500 доларів за рекламу сплатили зі сторінки “Харьковская областная “Оппозиционная платформа – За Життя”. 

    Наприкінці червня та в липні рекламні дописи були також на сторінці Наталії Королевської, яка йшла до парламенту за списком ОПЗЖ.

    Усіх цих витрат немає у фінансовій звітності партії.

    Програми кандидатів на телебаченні

    Протягом усієї виборчої кампанії на телеканалі NewsOne виходила програма “5 питань Рабіновичу”, започаткована в лютому 2019 року.

    Громадський рух ЧЕСНО писав, що Вадим Рабінович під час ефіру агітує за свою партію та критикує конкурентів. У відбивці між запитаннями й відповідями лунає назва партії Рабіновича “За життя”.

    У Рабіновича також є програма “Розмови За життя з Рабіновичем” на телеканалі “112 Україна”. Її теж транслювали під час виборчої кампанії. У цій передачі Рабінович так само агітував за власну партію. В одному з випусків, наприклад, він кілька разів повторив, що голосувати на виборах потрібно за номер 6 (номер ОПЗЖ у бюлетені). 

    “Створили три партії, щоб забрали в нас голоси. Головна надія, що номер переплутають. Шостий номер у миру в країні!” – казав Рабінович у своїй програмі.

    Ще один кандидат від ОПЗЖ мав власну програму на телеканалі ZIK. Там наприкінці червня 2019 року з’явилася передача “Запитай Киву” з ведучим Іллею Кивою.

    Законом “Про вибори народних депутатів України” (ч. 12 ст. 36, ч.ч. 1, 7, 19 ст. 74) авторам і ведучим телерадіопередач, які є кандидатами в депутати, заборонено вести агітацію. Як бачимо, аж ніяк не всім вдається утриматися від агітації за себе та проти політичних конкурентів.

    Джинса в новинах і програмах

    Крім офіційної телереклами партії, представники ОПЗЖ з’являлись у явній джинсі в новинах на телеканалах.

    Згідно з моніторингом “Детектора медіа”, Вадим Рабінович, наприклад, був єдиним спікером у програмі “Подробиці вибору” на каналі “Інтер”:

    “У вступній частині до “Українського формату” на NewsOne 17 липня виступав Вадим Рабінович. Він відкрито агітував за свою партію: “номер партии – 6″(ведучий зробив зауваження), “ключи от мира – только у нас”, а також закликав не підтримувати “Слугу народу”. 

    Моніторинг теленовин за червень 2019 року, здійснений “Детектором медіа”, свідчить про те, що ОПЗЖ згадувалася в новинах 108 разів, 66 – на телеканалі Дмитра Фірташа “Інтер”, 57 із них – у позитивному світлі. 

    Лідер партії Юрій Бойко часто виступав єдиним спікером у сюжетах на каналі “Інтер”.

    Наприклад, 12 липня був сюжет про те, що Бойко сказав про закінчення каденції Верховної Ради.

    19 липня показали сюжет про те, як Бойко відвідав дитячий будинок на базі Свято-Вознесенського Банченського монастиря, а 18 липня канал розповідав, як Бойко “обговорив проблеми жителів Дніпропетровщини”.

    Новини за участю політиків з ОПЗЖ виходили на “Інтері” фактично щодня, іноді по кілька разів на день. За ці сюжети партія також не платила, принаймні таких витрат у її звіті немає.

    ОПЗЖ під час парламентських виборів набрала 13,05% голосів. Наступного року, згідно з моделюванням Руху ЧЕСНО, вона може отримати 74 мільйони гривень держфінансування. 

    (Visited 17 times, 1 visits today)
  • 180x150